-
چطور با کمترین کار بیشترین نتیجه را بگیریم؟
چهارشنبه 15 شهریورماه سال 1391 11:46
بانکی دات آی آر محتوای این مقاله برگرفته از کتاب «کار کمتر، بهره بیشتر» اثر اسکات اچ یانگ است. او که خود این تکنیکها را در زندگی شخصی به کار میگیرد، هم اکنون در تلاش است تا دوره چهار ساله کارشناسی علوم رایانه از دانشگاه MIT را تنها در مدت ۱۲ ماه و آن هم بدون شرکت در کلاسها سپری نماید. اگر شما نیز مانند بسیاری از ما...
-
همه راه های اثبات شده برای شادی
چهارشنبه 15 شهریورماه سال 1391 11:34
منبع: بانکی دات آی آر وقتی صحبت از شادی و نشاط به میان می آید، خیلی ها می گویند: "برو بابا دلت خو شه"! این شاه بیت کلام کسانی است که فکر می کنند با وجود گرانی، ناهنجاری های اجتماعی و مشکلاتی مانند این دیگر شادی مفهومی ندارد! به گزارش بانکی دات آی آر، شاد بودن اما برخلاف تصور این افراد بستگی مستقیم به خود ما...
-
این 14 تئوری کسب و کار را از دست ندهید
شنبه 4 شهریورماه سال 1391 23:45
منبع: بانکی دات آی آر کسب و کار راه انداختن و رونق دادن به آن کاری سخت و دراز مدت به نظر می رسد. البته مسلما انجام هر کاری سختی های خاص خودش را دارد و به ویژه مرحله شروع از همه سخت تر می نماید، اما تا وقتی می توان نظریه داد و برنامه ریزی کرد، چه باک از سختی کار. به گزارش بانکی دات آی آر، تئوری ها یا همان نظریه های کسب...
-
7 راه برای رسیدن به اهداف زندگی
شنبه 28 مردادماه سال 1391 12:08
منبع: بانکی همه ما خواهان تغییراتی در زندگی خود هستیم، تغییرات مثبتی که در عمل ممکن است سخت و طاقت فرسا باشند. اهدافی مانند کم یا اضافه کردن وزن، نوشتن یک کتاب، تغییر شغل، ترک سیگار و یا کم کردن مصرف کافئین. رسیدن به بعضی از این اهداف ممکن است طولانی مدت باشد. برای رسیدن به اهداف زندگی، مهم ترین چیز برداشتن اولین قدم...
-
چرا تفویض اختیار نمیکنید؟
یکشنبه 22 مردادماه سال 1391 15:43
مترجم: رویا مرسلی منبع: HBR کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، در کار غرق شده اید و به نظر میرسد هیچ راهی برای گریز از این وضعیت وجود ندارد. اما راهی وجود دارد: تفویض اختیار. بله؛ شما میدانید انجام این کار مهم است و میدانید باعث صرفهجویی در زمان میشود و به دیگران نیز فرصت رشد مهارتهای جدید را میدهد. پس چرا این...
-
10 درس بزرگ از 10 میلیاردر مشهور
یکشنبه 22 مردادماه سال 1391 15:37
منبع : سایت بانکی افراد مشهور و پولدار هر یک داستان های جالبی برای خود دارند و خواندن سرگذشت هر یک از آنها می تواند راهگشای خوبی برای آنان که انگیزه موفقیت دارند، باشند. به گزارش بانکی دات آی آر، فرقی نمی کند اپرا وینفری باشی یا پیر امیدیار! مهم این است که بخواهی موفق شوی و خسته و درمانده نشوی در این راه سخت، اگر هم...
-
10 درس بزرگ از 10 میلیاردر مشهور
یکشنبه 22 مردادماه سال 1391 15:37
منبع : سایت بانکی افراد مشهور و پولدار هر یک داستان های جالبی برای خود دارند و خواندن سرگذشت هر یک از آنها می تواند راهگشای خوبی برای آنان که انگیزه موفقیت دارند، باشند. به گزارش بانکی دات آی آر، فرقی نمی کند اپرا وینفری باشی یا پیر امیدیار! مهم این است که بخواهی موفق شوی و خسته و درمانده نشوی در این راه سخت، اگر هم...
-
تغییر نگرش منفی کارمندان
سهشنبه 17 مردادماه سال 1391 15:23
نکات مدیریتی مترجم: زهرا آزموده باورها و نگرشهای منفی کارکنان باید اصلاح شود؛ چرا که آنها میتوانند به یک فرهنگ منفی طولانی مدت تبدیل شوند که حتی روی کارکنان جدید هم تاثیر میگذارد. در ادامه تعدادی از روشهایی که مدیران با استفاده از آنها میتوانند نگرش منفی کارکنان خود را تغییر دهند، بیان میشود. در ابتدا بهتر است...
-
12 راهکار قانون جذب برای زندگی بهتر
سهشنبه 17 مردادماه سال 1391 15:21
منبع: بانکی. آی آر روانشناسان، متفکران عصر جدید و حتی رهبران مذهبی در دنیا سالهاست که درباره "قانون جذب" صحبت می کنند و نظر می دهند. این قانون برخلاف ظاهرش که به نظر کمی پیچیده می آید، بسیار ساده است. به گزارش بانکی دات آی آر، براساس قانون جذب، ما جذب می کنیم هر آنچه را که به آن فکر می کنیم، حالا چه خوب و چه...
-
چگونه بر سکون شرکتتان غلبه کنید
شنبه 7 مردادماه سال 1391 09:13
هماهنگ سازی سرمایه و استراتژی سازمان چگونه بر سکون شرکتتان غلبه کنید مترجم: مریم رضایی منبع: McKinsey دو شرکت بینالمللی را تصور کنید که هر کدام مجموعه کسبوکارهای گوناگونی را انجام میدهند. شرکت اول هر ساله به طور مداوم به تخصیص سرمایه، استعداد و هزینه امور پژوهشی اقدام میکند و تغییرات کوچکی در سازمان خود ایجاد...
-
آشنایی با هفت راز موفقیت در المپیک از دیدگاه روانشناسان ورزشی
شنبه 7 مردادماه سال 1391 09:12
ورزش > المپیک - همشهری آنلاین: همه ورزشکاران المپیک استعدادها و مهارتهای فوقالعاده دارند؛ اما آنچه ممکن است در نهایت تعیینکننده بردن یا نبردن مدال باشد، روانشناسی ورزشکاران است. در واقع برخی از صفات و عادات شخصیتی که با بخت بیشتر موفقیت در بازیهای المپیک همراهی دارند، به موفقیت افراد غیرورزشکار در رسیدن به...
-
چگونه از شغلی که دوست ندارید، لذت ببرید
یکشنبه 18 تیرماه سال 1391 09:30
مترجم: رویا مرسلی منبع: HBR- دنیای اقتصاد گاهی اوقات خودتان میدانید شغلتان مناسب شما نیست. شاید در زمینه مناسبی کار نمیکنید، از کار لذت نمیبرید، احساس میکنید در محاصره همکاران غیرقابل اعتماد گرفتار شدهاید یا یک رییس نالایق دارید. اغلب افراد به شما توصیه میکنند به دنبال کاری باشید که برای شما مناسبتر باشد. اما...
-
دگرگونی در شیوههای کارکردن
چهارشنبه 14 تیرماه سال 1391 09:40
«کتاب شخصیسازی محیط کار» مترجم: فرهاد امیری - دنیای اقتصاد فصل اول، بخش دوم و پایانی وقتی فنجان سرریز میکند امروز کار نیازمند آن است که به ازدواجهای پراسترس و فرزندان ناسالم تن بدهی؛ ضروریات کار سلامت عمومی، قابلیت تولید و مسوولیتپذیری ما را در مقام شهروندان از بین میبرد. کارکنان طبق گزارش سازمان «زندگی در برابر...
-
سه توصیه به منظور شادتر بودن در محل کار
چهارشنبه 7 تیرماه سال 1391 16:40
منبع: دنیای اقتصاد مترجم:افشین وزیریان مدیرامور شادمانی شرکت گوگل، پرده از بعضی از عواملی که کارمندان آن شرکت را بهرهورتر و خشنودتر کرده است، برمیدارد: شروع یک کار جدید میتواند پر از استرس باشد. بهتر است به سراغ Chade- Meng Tan برویم، کسی که صد و هفتمین کارمند گوگل بوده است و شرایط آن شرکت را در ابتدای تاسیس آن -...
-
7 اصل زندگی از زبان بیل گیتس
چهارشنبه 7 تیرماه سال 1391 13:42
منبع: بانکی دات آی آر بیل گیتس،رئیس شرکت مایکروسافت، یکی از شخصیت های الهام بخش عصر حاضر است که سخنان و حرف هایش به سادگی بر دل می نشیند و می تواند مثل خودش الهام بخش باشد. به گزارش بانکی دات آی آر، آقای گیتس در یکی از سخنرانی های خود در دبیرستانی در آمریکا حرف های جالبی زده، حرف هایی که به اعتقاد او در دبیرستان به...
-
اصول مذاکرات خوب، اصولی یا حرفهای
سهشنبه 6 تیرماه سال 1391 14:09
نکات مدیریتی 1- روابط انسانی ایجاد کنید مذاکرات مبتنیبر موضعگیری به دلیل از بین بردن روابط انسانی، موجب قفل شدن مسیر مذاکرات میشود. به این رو رعایت اصولی که به ایجاد روابط انسانی کمک میکند، در رسیدن به تعامل دو طرفه بسیار حائز اهمیت است. اگر قبول داشته باشیم که طرفین مذاکره برای پیدا کردن راهحل یک مساله با هم...
-
مهارتهای مدیریتی - اولین سال مدیر عاملی را چگونه بگذرانیم؟
دوشنبه 5 تیرماه سال 1391 09:51
اهمیت تشکیل تیم مدیران مترجم: مریم رضایی منبع: Strategy+Business بخش دوم شرکت مشاوره جهانیBooz & Company در بررسی سالانه خود در مورد میزان موفقیت مدیران، با 18 مدیر عامل از شرکتهای بزرگ در سراسر جهان - که برخی از آنها هنوز اولین سال مدیریت خود را میگذرانند - گفت و گو کرده و از آنها خواسته تجربیات خود را از اولین...
-
حذف افراد نامناسب در مصاحبه استخدامی
یکشنبه 4 تیرماه سال 1391 13:21
مترجم: رویا مرسلی منبع: HBR - دنیای اقتصاد استخدام یک فرد میتواند کاری زمانبر و خستهکننده باشد. در شرایط ایدهآل، شما یک فرد بسیار مناسب را برای یک پست سازمانی پیدا میکنید کسی که کارها را به خوبی انجام میدهد، کارآیی واحد را بالا میبرد و فشار کاری شما را کم میکند. اما در بدترین حالت، استخدامی که بینقص به نظر...
-
6 قدم برای از میان برداشتن عقاید محدود کننده
چهارشنبه 31 خردادماه سال 1391 13:04
من خودم را فردی صرفهجو میدانم و همیشه فکر میکردم که این خیلی خوب است. اما، به تازگی فهمیدهام که بااینکه صرفهجویی خصوصیتی باارزش و مفید است اما ریشه صرفهجو بودن من براساس یکسری عقاید محدودکننده ایجاد شده است. همه چیز با داستان یک لپتاپ شروع شد و داستان اینطوری بود. کامپیوتری که هر روز استفاده میکنم یک لپتاپ 5...
-
قانون 10 قدم برای جذب مشتری
چهارشنبه 31 خردادماه سال 1391 09:14
نگاهی به کتاب جدید جان مکسول: از گفتگو تا ایجاد ارتباط ژان بقوسیان - مجله موفقیت 233 اشاره: ایجاد ارتباط ارزشمند با دیگران منافع زیادی دارد. افرادی که روابطی گرم برقرار میکنند، با مشکلات کمتری مواجه میشوند و از ارتباطات خود بیشتر لذت میبرند. با اینوجود، ایجاد چنین روابطی با دیگران نیازمند گذر از رگبار نشانهها و...
-
آشتی کارکنان با نوآوری و تغییر
سهشنبه 30 خردادماه سال 1391 09:40
نویسنده: آنیتا کمپل مترجم: سیمین راد به راستی که روشهای کهنه کسبوکار لزوما همیشه جوابگوی نیازهای پیچیدهتر تجارت مدرن نیست. لزوم نوعآوری و ابتکار در کسبوکارهای کوچک و بزرگ عملا به اثبات رسیده است. امروزه، اکثر قریب به اتفاق شرکتهای بزرگ و کوچک مشتاقانه در پی دستیابی به ابداع و نوآوری در کسبوکار هستند. به بیان...
-
شش استراتژی برای آغاز سودآوری
دوشنبه 29 خردادماه سال 1391 22:11
مترجم: فرهاد امیری برای رسیدن به این نقطه یک کسب و کار باید ابتدا جریان نقدی خود را تحت کنترل بگیرد و به طور خاص وجه بیشتری را نسبت به وجهی که شما خرجش میکنید، بهصورت قاعدهمند و منظم تولید کند. به عبارت دیگر، کسب و کار در چنین مرحلهای باید از پس مخارج خود برآید. به این نقطه میگوییم «سربهسرشدن». آنچه در ادامه...
-
10 اشتباه مدیر جدید
دوشنبه 29 خردادماه سال 1391 22:08
چه بسا در نگاه اول مدیریت اندکی رعبآور باشد. به جرات میتوان گفت بالغ بر پنجاه درصد از مدیران پیش از شروع کار تحت آموزش قرار نمیگیرند. از این رو اشتباهات متداولی به کرات میان مدیران جدید مشاهده میشود که در فهرستی فشرده به آنها میپردازیم . 1) باور وقوف بر تمامی امور. به اطرافیانتان گوش سپرده و هر زمان اقتضاء میکند...
-
8 خطای ساده برای آنکه از محل کار اخراج شوید
دوشنبه 29 خردادماه سال 1391 22:03
8 خطای ساده برای آنکه از محل کار اخراج شوید آیا توجه کردهاید که که بیشتر کارفرمایان با هوش در طی مراحل استخدام کارکنان خود، به نحوی سعی مینمایند تا علت جابجائیهای شغلی فرد متقاضی کار را مشخص نمایند؟ درست است که فارغ از علت جابجائیها نمیتوان صرفا" با در نظر گفتن تعداد جابجائیها در مورد افراد قضاوت کرد، اما...
-
اولین سال مدیریت را چگونه بگذرانیم؟
یکشنبه 28 خردادماه سال 1391 16:38
هارتهای مدیریتی- اولین سال مدیریت را چگونه بگذرانیم؟ چالشهای یک مدیر جدید مترجم: مریم رضایی منبع: Strategy+Business بخش نخست هر مدیر عاملی در آغاز کار خود، با مجموعهای از مسائل و فشارهای جدید روبهرو میشود. مدیریت هیاتمدیره، تیم اجرایی جدید، مسائل مربوط به استراتژی و عملکرد و گروه سهامداران، از جمله مسوولیتهای...
-
گفتوگو درباره دستمزد در مصاحبه شغلی
دوشنبه 22 خردادماه سال 1391 13:45
مترجم: رویا مرسلی منبع: HBR . دنیای اقتصاد گفتوگو درباره دستمزد میتواند فرآیند مشکلی باشد. از طرفی میخواهید مطابق با ارزش کاری که انجام میدهید حقوق دریافت کنید و از طرف دیگر میل ندارید کارفرمای آینده خود را برنجانید یا او را وحشت زده کنید. چنین وضعیتی در بازار کار مشکل امروز حتی پیچیدهتر هم میشود. وقتی...
-
10 قانون موفقیت در کارآفرینی
شنبه 13 خردادماه سال 1391 14:37
در اوضاع اقتصادی حال حاضر دنیا تنها کسانی می توانند به موفقیت در کسب و کار و پول در آوردن فکر کنند که راه و رسم کارآفرینی را بلد باشند. به گزارش بانکی دات آی آر، در شرایط حاضر بهترین راه برای پول در آوردن این است که به اصطلاح آقای خود باشید و برای خودتان کار کنید و این یعنی باید کارآفرین خوبی باشید. در این گزارش از...
-
10راه برای برجسته بودن در محل کار
شنبه 13 خردادماه سال 1391 14:20
اتفاقات خوب برای آنها که منتظر میمانند رخ نمیدهد. برای خیلی از افراد، بزرگترین چالش درمحلکار این نیست که سعی کنند کارشان را خوب انجام دهند. اکثر ما در انجام کارمان توانا هستیم و اگر در یک یا دو نقطه ضعفهایی داشته باشیم، خیلی برای تغییر آن خودمان را به زحمت نمیاندازیم. برای اکثر ما بزرگترین چالش در محلکار این...
-
آیا اتومبیلهای قرمز را میبینید؟!
شنبه 27 اسفندماه سال 1390 17:31
اخیرا کتاب جدیدی با نام «دیدن اتومبیلهای قرمز» در آمریکا منتشر شده است. این کتاب به یکی از کتابهای پرفروش آمازون تبدیل شده است. این کتاب درمورد اهمیت دیدگاهمان و تاثیر آن در موفقیت صحبت میکند. در این شماره به نکات مهم این کتاب میپردازیم. امیدواریم در سال 1391 مثبتتر فکر کنیم و بهترین سال زندگیمان را رقم بزنیم....
-
مدیران چگونه مفهوم کار را از بین میبرند
سهشنبه 23 اسفندماه سال 1390 10:28
ترسا آمابیل و استیون کریمر مترجم: عادله جاهلی منبع: مک کینزی ژانویه 2012 مدیران اجرایی ارشد معمولا به چهار شیوه قابل اجتناب، به تصورات شغلی کارکنان خود آسیب رسانده و در نتیجه خلاقیت، بازدهی و تعهد را در آنها تضعیف میکنند. به عنوان یک مدیر اجرایی ارشد، شاید فکر کنید که وظیفه شما «ایجاد یک استراتژی مقتدرانه» است. در...