هرچه یک مدیر موفق نیاز دارد

زیاد توی وب می گردم . مطالب مفیدی که به درد هر مدیر موفقی بخوره رو قراره بذارم اینجا تا هم خودم یه آرشیو داشته باشم هم بقیه

هرچه یک مدیر موفق نیاز دارد

زیاد توی وب می گردم . مطالب مفیدی که به درد هر مدیر موفقی بخوره رو قراره بذارم اینجا تا هم خودم یه آرشیو داشته باشم هم بقیه

پیش از استخدام اولین کارمند



یک شرکت خدمات حرفه‌ای دارای تیمی است که به صورت پاره‌وقت در حال انجام کارهای پیش از شروع پروژه هستند.


همه این کارمندان دارای مشاغلی تمام‌وقت نیز هستند. مالک این شرکت تمایل دارد که به مرحله‌ای برسد تا دو تا چهار کارمند تمام وقت را استخدام کند، اما در مورد زمان و چگونگی انجام این کار سردرگم است. او به دنبال توصیه‌ها و ایده‌هایی درباره این کار است...
به نظر من، تصمیم بدل شدن از یک کارمند مستقل به یک کارفرما، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که یک مالک
کسب و کار باید اخذ کند. هزینه افزوده یک کارمند می‌تواند یک شرکت جوان را غرق کند. خصوصا در دوران رکود اقتصادی یا زمانی که یک افت ناگهانی اقتصادی رخ می‌دهد، این مساله وضوح بیشتری می‌یابد.
محتاطانه‌ترین استراتژی می‌گوید که آنقدر منتظر بمانید تا فشار تقاضا خود حکم به استخدام فرد جدیدی دهد و در این زمان کسی را استخدام کنید که به خط آخر شما افزوده شود، یعنی به بخش فروش یا قسمت‌های اجرایی.
روندا آبرام، مدیر و نویسنده، می‌گوید که کار کردن با گروهی از افراد حاشیه‌نشین در کار(همان کسانی که مهارت و تجربه با خود می‌آورند، اما کار در این شرکت تازه‌ تاسیس، دغدغه‌ و شغل اصلی آنها نیست) او را خشمگین می‌کند. «من در شرایطی مشابه قرار دارم. بسیار سخت است که وقتی به همه نیاز داری، نتوانی حتی یک جلسه همگانی را هماهنگ کنی، زیرا یکی از افراد ظهر آماده است و یکی دیگر پنج شنبه‌ها فقط می‌تواند برای این کار در دسترس باشد»
از دست دادن انعطاف
اما وقتی کسب‌وکارت را از کار با افراد مستقل و قراردادی به سمت تمرکز بر کارمندانی ثابت حرکت دهید، آنگاه دارید مدل کسب‌وکارتان را از یک مدل با هزینه متغیر، کم قاعده و بسیار منعطف به یک مدل با هزینه ثابت، بسیار قاعده‌مند و تا حدی غیرمنعطف بدل می‌کنید. در ضمن با استخدام، کارمند به مرجع مالیات و حقوق کار وصل می‌شود و دیگر با این حساب بسیار مشکل خواهد بود که به محض شکست یک پروژه کارمندی را از کار خارج کنید. بنابراین چند سرمشق برای برنامه‌ریزی در این کار عبارتند از:
1‌- اثر مالی آن را مشخص سازید.
با قوانین و هزینه‌های کارمندان در کشور خود آشنا شوید. اطمینان حاصل کنید که نه فقط حقوق و دستمزد مستقیم آنها را در نظر گرفته اید، بلکه همچنین سهم کارمندان از مالیات، بیمه و زمان تعطیلات را لحاظ کرده اید. دست کم از حسابدارتان بخواهید حساب کند که سال پیش حساب‌های مالی شما چگونه می‌‌بود، اگر به جای آنکه به صورت قراردادی با افراد کار کنید، با همه هزینه‌ها و قواعد استخدام کارمندان ثابت موافقت می‌کردید.
2‌ - گزینه‌های جایگزین‌ را ببینید.
آیا می‌توانستید دانشجویان کارآموز و کارمندان موقت و پاره‌وقت را جذب کنید تا شرایط را محک بزنید؟ یک فرد تازه فارغ‌التحصیل شده یا یک کارآموز را برای یک پروژه یا یک دوره زمانی مشخص جذب کنید تا آنها را به شرط رشد شرکت به استخدام تمام وقت دربیاورید. آوردن یک کارمند موقت یا استخدام قراردادی یک کارمند پاره‌وقت می‌تواند توجه افراد تیم نسبت به پروژه‌های شما را افزایش دهد و هزینه‌ها را کاهش دهد.
3‌ -طرح‌ریزی‌هایی واقع‌گرایانه داشته باشید.
وقتی دارید بر یک مبانی پروژه‌ای کار می ‌کنید، نمی‌دانید که چگونه امور قرار است ادامه یابد. به پروژه‌های فعلی خود نگاه کنید و حساب کنید که کدام‌ها جاری هستند یا می‌توانند همچنان ادامه یابند. سپس برای گرفتن امضای پروپوزال‌های بعدی خود عجله کنید تا بتوانید درباره آینده اطمینان بیشتری کسب کنید.
اگر می‌خواهید شرکت خود را توسعه دهید، در برخی برهه‌ها لازم است که با چنگ و دندان بجنگید. وقتی شروع به استخدام می‌کنید، این کار را صرفا به آرامی انجام دهید و مصر باشید که ریزش کارمندان قراردادی خود را مدیریت کنید. آنها ممکن است حضور کارمند ثابت را تهدیدی برای درآمد خود یا انتخاب پروژه‌های مطلوبشان بدانند.

حتی با یک کارمند، باید دستورالعملی ایجاد کنید که خط‌ مشی‌های استخدام را به صورت کتبی مشخص می‌کند. داشتن خط‌مشی‌هایی از همان اول کار در مدیریت کارمندان، می‌تواند شما را از دردسرها و مشکلات بعدی برهاند.



منبع: دنیای اقتصاد

۴روش ساده برای احترام به کارمندان



گر شما رئیس هستید، توصیه می کنیم حتما این گزارش نه چندان طولانی را بخوانید، چرا که با خواندن آن متوجه خواهید شد که ریاست کردن برخلاق تصور بسیاری از مدیران، داد و فریاد، عصبانیت و غضب نیست، بلکه با احترام و خوشرویی هم می توان مدیر خوبی بود!

 

به گزارش بانکی دات آی آر، بازدهی کارمندان زیردست شما زمانی بهتر و بالاتر خواهد بود که برای آنها در درجه اول ارزش قائل شوید و بعد به آنها احترام بگذارید. اما ارزش قائل شدن و احترام گذاشتن هم روش های خاص خود را دارد که در این گزارش با 4 روش آشنا می شوید.

1. چشم انداز و راهبرد را مشخص کنید

تصور برخی مدیران این است که اگر کارمندشان از چشم اندازها و راهبردهای مجموعه شان اطلاع داشته باشند، در صدد برمی آیند که جای آنها را بگیرند! در حالیکه کارمند شما زمانی احساس شخصیت، انگیزه و علاقه مندی به کار را تجربه می کند که خود را سهیم در همه چیز شرکت یا نهاد متبوعش ببیند.

2. انتظارات منطقی داشته باشید

اگر جزو مدیرانی هستید که فکر می کنید، هر چه گفتید کارمندتان "باید" بتواند انجام دهد، سعی کنید در تفکرات خود تجدید نظر کنید، چراکه به قول معروف، هیچکس کامل نیست. پیش از اینکه کارمند استخدام کنید، به توانایی های او توجه کنید و آنها را بررسی نمایید تا در طول همکاری با او با کمترین مشکل مواجه شوید.

انتظارات بی منطق شما می تواند تنها استرس و اضطراب را برای کارمندان تان به ارمغان بیاورد و نتیجه این استرس هم چیزی جز پایین آمدن بازده کاری نخواهد بود.

داشتن انتظاراتی در حد توانایی کارمندانتان خود نوعی احترام به آنها محسوب می شود.

3.آمورش را جدی بگیرید

در دنیای حاضر که همه چیز دائما در حال تغییر و تحول است، دانش و آموزش برگ برنده هر مجموعه ای می تواند باشد و با این حساب نهادها و سازمان هایی در کار خود موفق ترند که کارمندان و کارکنانشان دانش بیشتری داشته باشند و بهتر آموزش ببینند. پس با فراهم کردن شرایط آموزش کارمندان، آنها را محترم شمارید.

4. برای موفقیت ها ارزش قائل شوید

واکنشی که شما به عنوان مدیر و کارفرما نسبت به موفقیت کارمند خود نشان می دهید، می تواند تاثیر مستقیمی بر روند کاری کارمندتان داشته باشد و می تواند به او انگیزه دهد یا ناامیدش کند. اگر خواهان کارمندانی با انگیزه هستید، به پیشرفت آنها، هر چند هم کوچک باشد، احترام بگذاریذ و برایش ارزش قائل شوید.


منبع: بانکی دات آی آر