هرچه یک مدیر موفق نیاز دارد

زیاد توی وب می گردم . مطالب مفیدی که به درد هر مدیر موفقی بخوره رو قراره بذارم اینجا تا هم خودم یه آرشیو داشته باشم هم بقیه

هرچه یک مدیر موفق نیاز دارد

زیاد توی وب می گردم . مطالب مفیدی که به درد هر مدیر موفقی بخوره رو قراره بذارم اینجا تا هم خودم یه آرشیو داشته باشم هم بقیه

چند نکته برای رزومه نویسی


منبع:‌سایت همکارن سیستم

 نکات زیر به شما کمک می‌کند تا رزومه‌ی خود را بر اساس معیارهای سنجش ما تدوین کنید:

در نظر داشته باشید دقت بالای شما در نگارش رزومه، کمک شایانی برای انتخاب شغل دلخواهتان است.

  • رزومه باید مختصر و مفید باشد. سعی کنید با کمترین کلمات ممکن، مهم‌ترین اطلاعات لازم و مرتبط با شغل مورد نظر را ارائه کنید.
  • معمولاً رزومه‌ی خوب بیش از ۶۰۰ کلمه نیست. اگر نتوانید تا صفحه دوم توجه مسئول جذب نیرو را جلب کنید، مطمئناً تعداد صفحات بیشتر کمکی نخواهد کرد.
  • در رزومه از جملات و عبارات روشن و کوتاه استفاده کنید. ساختار متن‌ نیز باید به شکلی باشد که مباحث از هم مجزا باشند و به راحتی بتوان بخش‌های مختلف را در آن یافت. رعایت فاصله کافی بین خطوط، بخش‌ها و نوشتن به شیوه فهرست وار به این امر کمک می‌کند.
  • پیشینه شغلی و تحصیلی خود را به ترتیب زمانی از جدیدترین به قدیمی‌ترین مشاغل و مدارک تحصیلی مرتب کنید. به همین ترتیب، توضیحات خود را درباره موارد قدیمی‌تر، خلاصه‌تر ارائه کنید. بیشتر بر تجربیات مرتبط با فرصت شغلی مورد نظر خود متمرکز شوید.
  • پیشینه‌ی شغلی شما نباید منحصر به فهرستی از مشاغل و سمت‌ها باشد. شایستگی‌ها و دستاوردهای خود را به شیوه‌ای مختصر ولی قدرتمند ارائه کنید. حتما شرح تاثیر شما در شغل مرتبط قبلی ما را مطمئن می‌سازد که شما را از میان انبوه متقاضیان برگزینیم.
  • حتما متن خود را از نظر املایی، نگارشی و درستی اطلاعات بررسی کنید.
  • استفاده از کادر، تصویر یا بازی‌های گرافیکی در رزومه مناسب نیست. این کار تاثیری برخلاف هدف شما خواهد داشت. جمله‌ی معروفی است که می‌گوید: ساده زیباست.
  • مهم‌ترین و بارزترین نقاط قوت، توانمندی‌ها و شایستگی‌های شما باید در اولویت باشد. مقدمه‌چینی تنها باعث از دست دادن فرصت می‌شود.
  • عبارات تکراری و کلیشه شده‌ای مانند «دارای روابط‌عمومی قوی»، «متعهد»، «خلاق»، «علاقه‌مند به کارگروهی»، «تجربه‌ی حرفه‌ای...» بدون ارائه دلایلی مبنی بر تجربیات و دستاوردهای قبلی غیرجذاب است.
  • رزومه خود را بر اساس موقعیت شغلی مشخصی که برای آن درخواست می‌دهید، تنظیم کنید.

برای همکاران سیستم رزومه‌ی خود را به این شکل ارائه دهید:

۱- اطلاعات شخصی شامل:

  • نام و نام‌خانوادگی
  • نشانی
  • شماره تماس- ثابت و همراه
  • پست الکترونیکی
  • سن
  • تحصیلات به همراه تاریخ شروع و پایان
  • وضعیت تأهل
  • وضعیت خدمت (در مورد آقایان)

۲- پیشینه شغلی

۳- دستاوردهای حرفه‌ای و علمی

۴- مهارت های دیگر شامل:

  • آموزش‌های فنی
  • مهارت‌های کامپیوتری
  • آشنایی با زبان‌های خارجی

۵- نحوه آشنایی با شرکت

۶- جوایز و تالیفات (در صورت وجود)

۷- علایق شخصی (در صورت تمایل)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد